* SLEDUJTE VÝSTAVBU LETOŠNÍCH NOVÝCH LANOVEK *

Holidayinfo

Aktualizace

Seznam lanovek

Projekty lanovek

Zprávy a články

Fotogalerie

Videa

Ankety

Fórum

Výrobci

Zkratky

Statistiky

Zajímavosti

Časopisy

Ze zahraničí

Polské lanovky

Švýcarské lanovky

EPO Elektropohony

Odkazy

Kontakt

České sjezdovky

Sedačková lanovka Klínovec - Dámská

Poslední lanovka z roku 2005 byla postavena v největším lyžařském areálu Krušných hor – na Klínovci. Středisko se nachází pouze 120 km západně od Prahy v blízkosti hranic s Německem. Neodpojitelná trojsedačka Graffer Seggiovie byla zakoupena jako použitá a již v zimní sezóně 2004/2005 měla nahradit lyžařský vlek na severních svazích Klínovce, který je se svou nadmořskou výškou 1244 m.m.n. nejvyšším vrcholem Krušných hor. Kvůli průtahům s administrativou projektu byla uvedena do provozu až v této zimní sezóně. Dolní stanice lanovky byla oproti původnímu vleku posunuta níže k hotelu Nástup, díky čemuž se nyní nachází jen pár desítek metrů od centrálních parkovišť u příjezdové komunikace. Trojsedačka je vybavena rozběhovým pásem, který zajistí větší komfort pro lyžaře. Nové hydraulické napínání v horní stanici vyprojektovala a dodala firma Michálek Chrudim. Celková kapacita střediska se po zprovoznění této lanovky zvýšila na 7500 osob/hod. Je to již druhá lanovka Graffer v České republice, tou první je jednosedačková lanovka v Harrachově, která byla postavena v roce 2001 pro obsluhu skokanských můstků. Nová lanovka na Klínovci tak trochu omladila lanovkový park Krušných hor, kde se nacházejí další dvě velmi staré lanovky – odpojitelná dvousedačka na Komáří Vížku u Teplic z roku 1952 (výrobce Transporta podle licence Von Roll) a jednosedačka Transporta z roku 1965 z Jáchymova na Klínovec.

Radim Polcer

Lanovka je v provozu :

Zimní sezóna

Technické parametry lanovky :

Typ lanovky : osobní visutá jednolanová dráha oběžného systému s odpojitelným uchycením čtyřmístných sedaček s oranžovými bublinami a vyhříváním (SLO-4 Bubble)
Výrobní typ : 4-CLD-B-S-O stanice UNI-G

Tažná větev :

pravá
Umístění pohonu :  dolní stanice
Systém napínání :  hydraulický v dolní stanici
Přepravní kapacita :  2175 osob/hod
Šikmá délka :  1210 m
Vodorovná délka :  1184 m
Dolní stanice :  1007 m.n.m.  
Horní stanice :  1239 m.n.m.  
Převýšení :  232 m
Výkon hlavního pohonu :  236 kW
Průměr dopravního lana : 38 mm  
Maximální dopravní rychlost :  5,0 m/s  
Čas jízdy :  4,4 min 264 s
Časový interval sedaček :  6,6 s  
Vzdálenost sedaček :  33,1 m  
Počet sedaček :  80  
Počet podpěr :  11 z toho 1 tlačná
Garážování sedaček : staniční garážování v dolní stanici (30), odstavná kolej u dolní stanice (50)
Výrobce :  Doppelmayr
Zařízení je v provozu od roku : 2019  
Rekonstrukce byla v roce :  nebyla

  

Soustava kladek lanové dráhy :

 

Číslo podpěry Počet kladek Typ podpěry Číslo podpěry Počet kladek Typ podpěry
1 12 tlačná 7 2 x 4 nosnotlačná
2 8 nosná 8 6 nosná
3 6 nosná 9 8 nosná
4 6 nosná 10 tažná – 8
vratná – 6
nosná
5 tažná – 8
vratná – 6
nosná 11 10 nosná
6 tažná – 8
vratná – 6
nosná      

 

  Fotogalerie

 

Ceník jízdného

 

Kontakt :

 

SKIAREÁL KLÍNOVEC s.r.o.

Belgická 681

120 00 Praha 2

Tel.: +420 474 396 366

Fax: +420 474 396 236

E-mail: infocentrum@klinovec.cz

 

Web: www.klinovec.cz

 

Technické parametry původní lanovky :

Typ lanovky : osobní visutá jednolanová dráha oběžného systému s pevným uchycením trojmístných sedaček a rozběhovým pásem (SLF-3)
Výrobní typ :

Tažná větev :

levá
Umístění pohonu :  dolní stanice
Systém napínání :  hydraulický v horní stanici
Přepravní kapacita :  1400 osob/hod
Šikmá délka :  1249 m
Vodorovná délka :  1223 m
Dolní stanice :  1008 m.n.m. hotel Nástup
Horní stanice :  1240 m.n.m. Klínovec
Převýšení :  232 m
Výkon hlavního pohonu :  177 kW
Průměr dopravního lana : 35 mm  
Maximální dopravní rychlost :  2,3 m/s
Čas jízdy :  9,0 min 540 s
Časový interval sedaček :  7,7 s
Vzdálenost sedaček :  18,1 m
Počet sedaček :  140
Počet podpěr :  17 z toho 2 tlačné
Výrobce :  Graffer repase Michálek s.r.o.
Zařízení bylo v provozu od roku : 2005 (slavnostní zahájení provozu 23.12.2005) do roku 2019
Rekonstrukce byla v roce :  nebyla
Původ lanovky :  Itálie - Marilleva (Malga Panciana - Orso Bruno)
Rok výroby : 1986  

  

Soustava kladek lanové dráhy :

 

Číslo podpěry Počet kladek Typ podpěry Číslo podpěry Počet kladek Typ podpěry
1 8 tlačná 10 tažná – 8
vratná – 6
nosná
2 tažná – 8
vratná – 6
nosná 11 tažná – 8
vratná – 6
nosná
3 tažná – 8
vratná – 6
nosná 12 tažná – 8
vratná – 6
nosná
4 tažná – 8
vratná – 6
nosná 13 tažná – 8
vratná – 6
nosná
5 tažná – 8
vratná – 6
nosná 14 tažná – 8
vratná – 6
nosná
6 tažná – 8
vratná – 4
nosná 15 tažná – 6
vratná – 4
nosná
7 tažná – 6
vratná – 4
nosná 16 4 nosná
8 tažná – 8
vratná – 6
nosná 17 8 nosná
9 8 tlačná      

 

  Fotogalerie

 

    Videogalerie

Zpět na přehled lanovek

Zpět na úvodní stránku

TOPlist

Lanové dráhy na Slovensku